ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΙΟΥΝΙΟΣ 2018

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ

 

Το Σάββατο 16 Ιουνίου 2018 ο σύλλογός μας, μετά από πρόσκληση του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας, του Δήμου Δελφών και άλλων φορέων της περιοχής αυτής , έλαβε μέρος σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από τους ως άνω με σκοπό την προώθηση του αιτήματός τους για επαναλειτουργία, τόσο για επιβατικό έργο, όσο και για μουσειακό- εκδρομικό, της γραμμής που διασχίζει τον Μπράλο και την Οίτη (ορεινή σιδηροδρομική διάβαση του Μπράλου), η οποία εγκαταλείφθηκε μετά την θέση σε λειτουργία της νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου, η οποία παρακάμπτει με σήραγγα αυτήν την ορεινή διάβαση.

Ο Σύλλογός μας, μετά από αίτημα του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτης συνέταξε μία πλήρως τεκμηριωμένη μελέτη για την κήρυξη από το Υπουργείο Πολιτισμού της γραμμής αυτής ως διατηρητέο μνημείο ιστορικής μνήμης, τεχνικών επιτευγμάτων και ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, την οποία και εγχείρησε στον Δήμο αυτόν κατά την ως άνω εκδήλωση, για να την υποβάλλει στο ως άνω  Υπουργείο .

Η συνάντηση έλαβε χώρα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Μπράλου, είχε μεγάλη προσέλευση κόσμου  και οι παρευρισκόμενοι «εξέφρασαν την οργή τους»,  σύμφωνα με το ψήφισμα που ψηφίστηκε παμψηφεί, για την μη δρομολόγηση ακόμα επιβατικών αμαξοστοιχιών στην γραμμή αυτή, μετά από τρεισήμισι μήνες από την λειτουργία της νέας γραμμής, που έχει σαν αποτέλεσμα να αφήνει τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής χωρίς συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση. Στην συνάντηση παρευρέθηκαν, εκτός των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής και βουλευτές.

Ο Σύλλογός μας εκπροσωπήθηκε επίσης και στην ημερίδα που διοργάνωσε, ίδια μέρα, στο «Πολιτιστικό Κέντρο» του Δήμου Καλαμπάκας , ο «Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου» Τρικάλων , μαζί με τοπικούς φορείς της Καλαμπάκας, με αίτημα την προώθηση της κατασκευής της ενωτικής σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκας – Κοζάνης, της οποίας είναι έτοιμες οι μελέτες . Με την κατασκευή της γραμμής αυτής θα προωθηθεί η περιφερειακή ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας, να ολοκληρωθεί το ελλείπον τμήμα γραμμής  για την επικοινωνία της Δυτικής Μακεδονίας με την Θεσσαλία, την Αθήνα και όλα τα οικονομικά και βιομηχανικά κέντρα και τα λιμάνια της νότιας Ελλάδας, αλλά και να αποκτήσει επιτέλους ο ΟΣΕ «δίκτυο» αντί της γραμμικής μορφής που έχει σήμερα η σιδηροδρομική υποδομή της χώρας μας . Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Βουλευτές, Δήμαρχοι και άλλοι αιρετοί άρχοντες όλων των Δήμων των δύο περιοχών, εκπρόσωποι του ΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ, της ΓΑΙΑΟΣΕ της ΕΡΓΟΣΕ και εκπρόσωποι των συλλόγων «Φίλων του Σιδηροδρόμου» Θεσσαλονίκης, και Καρδίτσας . Από τους ομιλητές της ημερίδας προέκυψε ότι το έργο είναι απαραίτητο και, τόσο η χρηματοδότησή του, όσο και η κατασκευή του εφικτές, αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση για την προώθησή του .

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *